Aquí hi trobaràs totes les receptes que anirem publicant a l'instagram @garrotxahostalatge
Converteix-te en el xef de casa teva.
Bon profit!
Ingredients:
- 200g de fesols de Santa Pau
- 200g de tripa de bacallà
- 100g de bolets
- 1 ceba
- 2 cebes tendres
- 200ml de vi blanc
- 1g de pebre de La Vera
- 1 fulla de llorer
- Caiena
- Sal
- Oli d'oliva verge
Elaboració
1. La nit abans de cuinar els fesols s’han de deixar en remull.
2. La tripa de bacallà també s’ha de posar en remull, i canviar una vegada l’aigua. Quan estigui ben hidratat se li ha de retirar la pella negra.
3. Tot seguit, posar la tripa de bacallà en un cassó amb aigua freda a foc mig. Quan comenci a bullir, apagar el foc, i deixar la tripa a dins, fins que l’aigua de la cocció s’hagi refredat.
4. Pelar la ceba i posar-la sencera en una olla amb aigua freda, juntament amb la fulla de llorer i els fesols remullats i escorreguts, a foc fort durant 10 – 15 minuts, i quan comenci a bullir, afegir una mica més d’aigua freda, un raig generós d’oli d’oliva extra verge i una mica de sal.
5. Baixar el foc al mínim i deixar la cocció durant una hora, hora i mitja, aproximadament. Si durant la cocció dels fesols queden sense aigua, se n’hi ha d’afegir més, però ha de ser freda.
6. Paral·lelament, escórrer la tripa de bacallà, tallar-la a trocets i reservar. No llençar l’aigua.
7. A continuació, pelarem i picarem ben petites les cebes tendres. Traurem les llavors de la caiena i la tallarem a rodanxes molt fines.
8. En una cassola amb una mica d’oli d’oliva verge, afogarem la ceba tendre picada fins que quedi transparent. Afegirem la caiena, i el vas de vi blanc. Ho remenarem tot un parell de minuts fins que el vi s’hagi reduït. Tot seguir, incorporem la tripa de bacallà i ho cobrim amb l’aigua de la seva cocció.
9. Finalment, quan torni a bullir, hi afegirem els fesols, els deixarem coure uns 20 minuts més a foc lent. Si veiem que consumeix molt de líquid, n’hi afegirem una mica més, sempre de l’aigua de la cocció de la tripa de bacallà o dels mateixos fesols.
10. Provar i rectificar de sal si és necessari.