< Noticies

Olot destapa les seves 10 essències

10/07/2014

El volcà Montsacopa, el Nucli Antic, el Modernisme, els Museus, la Moixina i el Parc Nou, Batet i La Fageda, la Via Verda, RCR Arquitectes, els productes locals i la cuina són les deu essències d’Olot, els deu atractius turístics imprescindibles per a les persones que visiten la ciutat, que es van donar a conèixer aquest dilluns, en un acte de presentació que va reunir uns 150 representants del teixit turístic, gastronòmic, comercial, associatiu, econòmic i empresarial d’Olot i comarca, al pati de l’Hospici.


Els deu elements diferenciadors s’inclouen en uns Itineraris de butxaca que s’han editat per a l’ocasió (http://issuu.com/turismeolot/docs/essenciesolot), amb textos d’Educ’Art, i en un reportatge audiovisual de Zeba Produccions, consultable ahttp://youtu.be/M0Aw6muaKTo, en què deu destacats noms de diferents àmbits lligats amb Olot (Ramon Folch, Èdgar Illas, Martí Gironell, Salvador Alsius, Teràpia de Shock, Mariona Comellas, Jennifer Pareja, Josep M. Muntaner, Pep Palau i Carme Ruscalleda)  identifiquen i lloen una de les essències.


«Aquesta vol ser una trobada del sector turístic i comercial, principals prescriptors dels esdeveniments i dels atractius que tenim a les persones que ens visiten. Precisament el comerç i el turisme són dos sectors que des del 2008 han continuat creixent,  augmentant l’ocupació», valorà en la seva intervenció el regidor de Promoció de la Ciutat, Comerç i Turisme, Estanis Vayreda. «En una comarca eminentment turística, aquest projecte, que s’afegeix a la creació ara fa dos anys d’una marca de ciutat (el 100%t), vol reivindicar Olot com a capital turística de la Garrotxa», va concloure.

L’acte també va comptar amb una xerrada de l’emprenedor i aventurer santjoanenc Albert Bosch, que ha creuat l’Antàrtida sense assistència, ha coronat les muntanyes més altes de cada continent (Everest inclòs) i ha corregut 8 dakars, a més d’un munt d’ultramaratons.


Per a Bosch, «la vida és un projecte que cal liderar amb esforç, capacitat d’adaptació a les incerteses, gestionant adequadament els riscos i les persones amb les quals volem compartir-lo». La vetllada va cloure-la el parlament de l’alcalde Josep M. Corominas subratllant «l’aposta clara en aquest mandat pel progrés econòmic, la creació de riquesa i de llocs de treball i per la promoció de la ciutat a partir dels molts actius que tenim i que hem de saber vendre», la projecció d’un espot promocional (http://youtu.be/LfNbDagbSm0), de curta durada, ideat per Norbe Fernández i Pigment i que es difondrà per les xarxes socials, i un brindis amb cava i fruita entre els assistents «per la
bona salut turística de la ciutat».

(http://youtu.be/LfNbDagbSm0)http://youtu.be/M0Aw6muaKTo

http://issuu.com/turismeolot/docs/essenciesolot