Partida Torre del Gall s/n - Sant Cugat de Ses Garrigues -
938917092
dg.catalunya@freixenet.es

http://www.freixenet.es

Francesc Sala Ferrés va fundar el 1861 la Casa Sala, la primera marca exportadora de vins a Sant Sadurní d'Anoia. El seu fill, Joan Sala Tubella, va seguir amb el negoci i, després del casament de la seva filla Dolors Sala Vivé amb Pere Ferrer Bosch, comença el negoci del cava, el 1914. Pere Ferrer Bosch era fill de La Freixeneda, finca del segle XIII situada a l'Alt Penedès. El negoci es va ampliant i comencen a aparèixer les primeres etiquetes de cava amb la marca Freixenet Casa Sala. Des del primer moment van optar per elaborar exclusivament cava, un vi escumós natural, seguint el mètode utilitzat a la Xampanya (França) des del segle XVIII. Van instal·lar les seves caves a Sant Sadurní d'Anoia, una població situada al cor de la comarca del Penedès.

Aquesta regió ja era coneguda a l'època de l'Imperi Romà per la qualitat dels vins que s’hi produïen.
En els anys vint i trenta, l'impuls dels fundadors i la seguretat en la qualitat dels seus productes ja havien donat notorietat a la firma i fins i tot es van iniciar les exportacions destinades a situar-los en els mercats exteriors d’influència espanyola i en els mercats emergents d’aquell moment.
En aquest sentit, el primer establiment als Estats Units (Nova Jersey) data de 1935. La Guerra Civil
Espanyola, primer, i la II Guerra Mundial, després, van alentir el desenvolupament de l'empresa, que,
tanmateix, va llançar, el 1941, el que amb el temps es convertiria en un dels seus productes estrella, el cava Carta Nevada i, el 1974, el cava Cordón Negro, actual líder en exportació, present en més de 140 països. Als anys setanta podríem dir que Freixenet ja és una marca plenament estable i ferma i amb una clara  vocació d’expandir-se internacionalment. A principis dels anys setanta, amb la marca Freixenet totalment consolidada en el mercat espanyol, es van intensificar les gestions, d'altra banda mai interrompudes, per arribar als mercats internacionals. Començava una expansió que no s’ha aturat i que portaria al Grup Freixenet a mitjans dels 80 al lideratge mundial de tots els vins escumosos elaborats segons el mètode tradicional.
En aquesta mateixa època, l’empresa decideix iniciar la seva multinacionalització construint cellers fora de les seves fronteres per una part, com en el cas de Gloria Ferrer a Califòrnia, Wingara a Austràlia i moltes més i també a Espanya en altres zones vitivinícoles de gran reputació com Rioja, Ribera del Duero, Priorat, Montsant, … Actualment el Grup Freixenet segueix sent una empresa familiar al 100% i compta amb 18 cellers en 7 països de 3 continents.

(INFORMACIÓ EXTRETA DEL WEB DE FREIXENET)

mostrar mapa: